Calitate să fie, dar s-o știm și noi!

Pardoseli » Evenimente | 14 martie 2019

Razvan DobreLucrăm cu branduri, evaluăm după branduri și ne raportăm la ele, le căutăm în fiecare etapă a muncii noastre. Dacă ne gândim bine, nu prea mai folosim niciun produs care să nu poată fi identificat prin nume sau logo, lăsându-ne entuziasmați de câte un slogan. Fie că vorbim de o unealtă, un material de montaj, unori chiar un sac de nisip pentru șapă, avem în minte faptul că preferăm un brand și nu altul. De ce oare? Că se potrivește mai bine stilului nostru de lucru, timpului pe care suntem dispuși să îl alocăm, sau... să fie ceva pur personal? Probabil, uneori. Dar un lucru trebuie să fie totdeauna prezent: calitatea. Nu poți spune că preferi un produs care dă rateuri, din cauza căruia pierzi timp și bani, cu beneficiarul gândindu-se cum să se răzbune pe tine. Deci pornești de la ideea că mizezi pe materiale bune, verificate, cunoscute. Cunoscute de către cine? De tine și de alți câțiva care cunosc piața de aici, merg la târguri în străinătate, au disponibilitatea de a testa tot timpul noi produse. Nu același lucru se poate spune despre beneficiar, sau despre un montator simplu. Aceștia au în minte câteva branduri, auzite, văzute, testate; rareori au disponibilitatea de a încerca ceva nou, de a risca, fără să aibă o imagine clară în minte. Nu au auzit de noul produs pe care îl propui, nu au încredere în el, nu îl pot evalua. Atunci, cum poți convinge? Există produse bune care nu pot fi găsite pe Internet, ori prezentate neglijent, sau descrise într-o limbă dificil de tradus. Calitatea poate fi extraordinară, iar prețul fără comentarii, dar... cum valorifici toate acestea, de vreme ce brandul nu se arată interesat să se promoveze? Multe produse, susținute de o calitate bună și promovate o perioadă, au dispărut de pe piață pentru că au încetat să își păstreze imaginea, uneori dintr-un fel de autosuficiență arogantă (”nimeni nu mai produce așa ceva, nu am concurență, sunt inconfundabil”). Ei, bine, producția nu mai este o problemă prea mare, dacă cineva are rețeta și ceva bani de investit în utilaje. Problema este cui vinzi, cum ajungi la cumpărător, cine știe de tine? Și mai este o problemă, ceva mai gravă: concurența cu produsele ”similare”, care cu o publicitate agresivă pe internet, nu foarte scumpă, dă senzația că fac legea calității în piață. Deci: calitate să fie, dar s-o știm și noi! Prin promovare, și nu oriunde, ci acolo unde știi că ai șansa să ajungi la cel care este interesat și vorbește aceeași limbă cu tine. Multe campanii de publicitate se risipesc către un public prea larg, în timp ce specialiștii sunt nevoiți să se mulțumească, în afară de cele câteva proiecte media specializate, cum este această revistă, cu o informație nefiltrată, care abundă în ”maculatură”. Publicitatea bine făcută, bine țintită, ne ajută și pe noi, cei care activăm în domeniu și suntem interesați să lucrăm cu branduri cunoscute, care să ne simplifice calea spre beneficiar. Dacă lucrăm cu produse bune, dar necunoscute, vom pierde constant în fața altor produse care nu sunt superioare, dar au o foarte bună imagine în piață, sau cel puțin au o imagine.

Sisteme profesionale pentru pardoseli