Construct Expo 2018

Pardoseli » Evenimente | 03 iulie 2018

 

Oferta industriei pardoselilor, raporturile dintre principalii actori din piață și interesul beneficiarilor pentru anumite tipuri de produse specializate pot fi evaluate în multe feluri; participarea la târgurile de profil rămâne una dintre modalitățile principale și... cum putem ști să ne poziționăm mai corect decât mergând la Construct Expo, cea mai importantă manifestare de gen, desfășurată an de an la Romexpo, în primăvară? Revista noastă a fost prezentă la târg cu un stand, iar ultima ediţie a fost distribuită gratuit participanţilor, vizitatori şi expozanţi.

 

Goana după informații

Mulți dintre expozanții prezenți la eveniment au fost solicitați din plin, unii dintre ei făcând față cu greu numărului mare de întrebări puse de vizitatori; alții, din contră. Dar toți au aflat mai multe despre propriile produse, cui trebuie să se adreseze ca politică de marketing și ce trebuie să comunice pieței autohtone, care are specificul ei, uneori greu de definit dacă o scoți din paradigma prețurilor. Beneficiari avizi de informații am văzut cu prisosință și la standul nostru, luând revista și punându-ne o mulțime de întrebări concrete, punctuale, ceea ce ne arată că oamenii au nevoie de un actor imparțial care să le recomande exact soluția de care au nevoie. În avalanșa de informații din piață, pe diverse canale, unele excesiv comerciale, altele prea generale, iar altele cu care efectiv nu știi ce să faci, ei au nevoie de cineva de încredere care să îi ghideze prin acest labirint care uneori devine o învârtire în cerc. Din fericire, am avut ce să le recomandăm, orientându-i exact spre paginile din revistă pe care trebuie să le citească – este ceea ce ne dorim să facem de fiecare dată când participam la acest gen de evenimente. Iar numărul de reviste distribuite a fost unul record anul acesta.

 

Evenimente conexe, tendințe

Ediția 2018 a târgului de tehnologii, echipamente, utilaje şi materiale pentru construcţii Construct Expo a avut loc între 8 şi 11 martie, în noul Pavilion B2 al Complexului Expoziţional Romexpo. Suprafața totală de 15.300 mp a pavilionului a permis amplasarea în același spațiu și a celorlalte târguri organizate de regulă în paralel: Ambient Expo (produse și sisteme pentru amenajări interioare și exterioare, decorațiuni, mobilier și piscine), Romtherm (instalații, echipamente de încălzire, răcire și de condiționare a aerului), Expoenergie (energie regenerabilă, energie convențională, echipamente și tehnologii pentru industria de petrol și gaze naturale), Romenvirotec (tehnologii și echipamente de protecția mediului), Mobila Expo (mobilă cu vânzare), Expo Flowers & Garden (flori, amenajări peisagistice, horticultură și grădinărit), Antique Market (obiecte de artă și antichități). Printre evenimentele conexe menționăm #reCONSTRUIM, organizat sub formă de hackathon, care a reunit arhitecți, ingineri, juriști, economiști, studenți, pentru a dezbate teme de interes din domeniul construcțiilor. Organizați în echipe, participanții au vorbit despre probleme de securitate la incendii sau cutremure, legislația în construcții, abordarea financiară a proiectelor (inclusiv asigurare și creditare) și sustenabilitate, cu episoade de networking și vizitare a standurilor de expoziție.

Cu totul remarcabilă a fost întâlnirea unui număr mare de arhitecți în spațiul expozițional, în imediata apropiere a standului nostru, pentru a asista la conferințe pe teme de design. Revista noastră a ajuns în mâinile tuturor acestora, arhitecții făcând parte din publicul nostru țintă, către care venim cu informații despre cele mai noi și performante soluții din domeniu. Este un segment de cititori care nu ne dezamăgește niciodată, pentru că ei înțeleg exact miza efortului nostru și sunt avocații soluțiilor profesionale în fața unor beneficiari care, deși de bună credință, pot fi uneori excesiv de suspicioși.     

Pe domeniul nostru de activitate, oferta a fost bine reprezentată: pardoseli de exterior tip deck, klinker și pavaj din beton, mulți furnizori de marmură și piatră, pardoseli elastice și textile, accesorii. Fapt demn de menționat, unii expozanți au întâmpinat vizitatorii cu demonstrații practice, care reiterează rolul manifestării de a educa publicul larg, dar mai ales de a arăta specialiștilor cu ce se diferențiază în piață fiecare brand promovat.      

 

 

Profilele din Wood Polymer Composite tip deck, pentru amenajări exterioare (terase, alei, pontoane, mobilier de grădină, garduri etc.), au putut fi evaluate în standul Bencomp, cunoscutul producător român. Aici, reprezentanții companiei au dat detalii despre modelele disponibile, au discutat cu potențialii beneficiari despre noi proiecte, au legat parteneriate cu arhitecți, designeri și antreprenori.

 

O zonă expozițională a fost alocată companiei Elis Pavaje, producător de pavele și dale premium, realizate din beton vibropresat, borduri, blocheți și alte elemente pentru amenajări exterioare rustice sau moderne. Este un brand tot mai cunoscut pe piața autohtonă, datorită nivelului de calitate atins prin investiții în activitatea de producție.

 

Rehau Polymer a participat la Contruct Expo cu noile colecții de profile tip WPC pentru terase, din gama Relazzo, furnizate cu substructuri și accesorii în sistem complet, pentru a ușura montajul.

 

Lemnul termotratat pentru placarea suprafețelor exterioare, de la pardoseli și fațade la saune și balcoane, a putu fi întâlnit în standul companiei Inco Industry, cu o unitate de producție în România, la Târgu Neamț. Lemnul termotratat, din diferite esențe autohtone, are o durată de viață cu 20 de ani mai mare decât cea a lemnului neprelucrat prin această metodă. 

Sisteme profesionale pentru pardoseli