Hotelul de brand și pardoselile personalizate

Pardoseli » Lucrari de referinta | 19 decembrie 2017

 

Piața hotelieră reprezintă un segment de referință pentru producătorii, furnizorii și montatorii de pardoseli - și aceasta nu doar datorită suprafețelor mari abordate într-o lucrare de gen. La rigoare, un hotel, chiar și unul de dimensiuni importante, nu are suprafețe mai mari de acoperit decât alt tip de clădire, precum un imobil rezidențial, de birouri sau centru comercial. Totuși, specialiștii în pardoseli acordă acestor lucrări o atenție specială pentru că sunt realizate cu materiale de cea mai bună calitate (în caz contrar, ar deveni din start niște eșecuri), se supun unor concepte bine definite, stabilite de beneficiari și designeri/arhitecți, iar montajul trebuie să respecte standarde de calitate de la care aplicatorul nu se poate sustrage. În situații precum cea de față, a unui hotel de brand din Anglia, lucrurile sunt cu atât mai simple și clare, dar nu mai ușor de realizat.

 

Hotelurile de brand reprezintă o situație particulară pentru piața amenajărilor interioare, a construcțiilor în general. Lanțurile hoteliere precum cel de față, specific Marii Britanii, cu sute de hoteluri care însumează zeci de mii de camere, respectă nu doar normativele țării în care operează, ci și standardele interne de funcționalitate, confort, design. Un hotel adus sub un brand trebuie să aibă camere și zone de tranzit cu anumite dimensiuni minime (de multe ori mai mari decât cele din normative), să aibă facilități care să le diferențieze în piață și, foarte important, să aibă anumite standarde de calitate a lucrărilor de construcții și un design personalizat până la cel mai mic detaliu.

 

Nevoi suplimentare

În majoritatea cazurilor, investitorul știe dinainte sub ce brand va funcționa hotelul pe care îl construiește de la zero, pentru a respecta toate aceste cerințe și a evita ulterioare modificări. Trecerea de la un brand la altul poate fi deosebit de costisitoare, dacă licențele acordate sunt foarte restrictive și proprietarii brandului țin la design. În aceste cazuri, beneficiarul trebuie să se conformeze, să modifice radical maniera de amenajare interioară, chiar să facă recompartimentări sau extinderi. În plus, pentru obținerea brandului și a numărului de stele propus trebuie ca hotelul să aibă anumite facilități; de exemplu zona de food & beverage, centrul Spa, parcarea, spălătoria proprie, eficiența energetică înseamnă puncte în plus pentru obținerea categoriei și a ”steagului”. Toate acestea impun investiții suplimentare, chiar dacă facilitatea respectivă este operată separat, de o altă societate, cu alt management. În ultimele două decenii, s-a constatat că restaurantele gestionate sub același management cu hotelul nu se bucură de succes și devin o povară, consumatoare de resurse și ineficiente, prin urmare au fost date spre operare altor investitori, de multe ori lanțuri de restaurante. Astfel s-au creat parteneriate între branduri, cum este și cazul de față, care funcționează împreună în funcție de locație (hotel de oraș, de stațiune, de tranzit etc.). Dacă vă întrebați de ce sunt necesare aceste investiții, ce câștigă proprietarul, răspunsul este simplu: notorietate, clienți fideli, un management asistat de profesioniști și, mai împortant decât toate, accesul la un sistem de rezervări cu totul excepțional, bine promovat, având contracte cu cele mai importante agenții de turism din lume.

Am făcut aceste mențiuni deoarece trebuie să înțelegem în ce context este conceput designul, care este definitoriu pentru materialele alese. În cadrul unui brand, culorile sunt bine stabilite, cu anumite coduri de culoare, texturi, standarde de calitate. Un astfel de hotel va avea deseori mochetă de la un producător anume pentru că acel producător este poate singurul care fabrică acea mochetă, în virtuteau unui contract, iar schimbarea furnizorului înseamnă costuri inițiale mari, pentru personalizare. Se poartă discuții serioase asupra finisajelor între investitor (care nu este neapărat proprietarul brandului) și reprezentantul brandului; se evaluează mostre de materiale, împreună cu designerul, se discută cu montatorul asupra sistemelor de aplicare, care trebuie să fie conforme cu legislația din țara de origine. Odată cu know-how-ul afacerii vin și exigențele privind întreținerea, mentenanța, cleaning-ul.

 

Măsuri de siguranță

Mai departe, o pardoseală trebuie să respecte exigențe de siguranță care depășesc în rigoare standardele naționale locale – orice incident neplăcut poate afecta brandul și, în consecință, se poate pierde clasificarea și chiar licența. În imaginile de aici veți observa detalii de execuție pentru pardoseli; nu veți identifica nicio scăpare, niciun element nelalocul lui, lipsă sau deteriorat. Profilele de trecere de la o pardoseală la alta, cele de margine sau de treaptă, opritoarele, balustradele, toate acestea sunt aceleași peste tot, la aceleași dimensiuni, astfel încât utilizatorul cu un anumit grad de așteptare știe la câteva secunde după ce a intrat că este în siguranță, într-un mediu familiar, fără vreo dificultate de a se orienta sau de a ajunge unde și-a propus. Între noi fie vorba, de câte ori nu ați întâlnit pe la noi trepte ”surpriză”, zone alunecoase nesemnalizate, profile și colțuri de mochetă desprinse... Într-un hotel de brand, orice defecțiune sau degradare este remediată urgent, fără ca oaspetele hotelului să își dea seama. Chiar în momentul fotografierii, o echipă de montatori schimba o porțiune de mochetă care se degradase. Nu suntem avocații brandurilor, dar într-un hotel cu management profesionist, toate lucrurile bune se petrec indiferent de țara în care este implementat.

 

Imaginea și designul general

Brandurile țin în egală măsură la imagine, pentru că aceasta este asociată cu fidelizarea. Culorile sunt respectate cu strictețe, nimeni nu vine să peticească, să folosească materiale ”rămase în stoc”; chiar și accesoriile sau echipamentele hotelului respectă o anumită cromatică de la care nu se fac excepții, costumele angajaților au anumite caracteristici. Așa cum am mai menționat, există diferite grade de personalizare – anumite branduri lasă o libertate mai mare în privința designului general, dar între anumite limite. Siglele și culorile reprezentative inserate din loc în loc sunt stabilite în acord cu designerul general al brandului, chiar dacă locația respectivă are un designer preferat de investitor. Lucrurile au evoluat astfel încât unele lanțuri au conceput hoteluri ”prefabricate”, modulare; acestea nu se mai construiesc, ci se montează efectiv la fața locului, uneori cu finisajele gata aplicate – sunt cazuri mai rare, este adevărat, pentru că nu totdeauna se pot adapta la locație, dar ele există și sunt implementate când spațiul permite. 

Hotelurile de brand au dat tonul deseori în stabilirea standardele de calitate în construcții și amenajări, devenind repere pentru celelalte hoteluri care nu și-au permis să vină pe piață cu ceva mai slab calitativ. Pe de altă parte, hotelurile de lux, cu un grad ridicat de personalizare, au încercat permanent să depășească aceste standarde, dar având aceleași repere. Sperăm că, după ce ați parcurs aceste pagini, veți privi cu alți ochi siguranța și confortul de care vă bucurați într-un hotel și veți aprecia mai mult munca montatorilor și a tuturor celor implicați în amenajările interioare.

Sisteme profesionale pentru pardoseli