Romhotel 2019 – investiții în Horeca și mai mult decât atât

Pardoseli » Evenimente | 14 martie 2019

 

În perioada 21 – 24 februarie, a avut loc ediția 2019 a Romhotel - Expoziţia Internaţională de echipamente, mobilier şi dotări pentru hoteluri şi restaurante, cea mai importantă manifestare autohtonă pentru industria ospitalităţii. Pentru a veni în întâmpinarea investitorilor în domeniul Horeca, am fost prezenți și noi la eveniment, distribuind gratuit reviste participanților. Numărul revistelor distribuite a fost însă considerabil, deoarece în paralel cu Romhotel s-a desfășurat și cea de-a 41- ediție a Târgului de Turism al României I (TTR) – ediția de primăvară. Aceasta a însemnat un număr mare de vizitatori la stand, în general persoane cu posibilități financiare medii și ridicate, activând în diverse domenii, care au fost bucuroase să găsească la târg și inspirație pentru proiectele lor – rezidențiale, imobile de birouri, instituții medicale, construcții industriale,  etc. Împreună, cele două evenimente au ocupat ambele pavilioane B1 și B2, nou construit în Complexul Expozițional Romexpo.

 

Timp de patru zile, expozanții și-au prezentat ofertele de produse şi servicii specifice pieţei, precum şi noutăţile apărute în acest domeniu, având posibilitatea de a stabili noi parteneriate și de a le consolida pe cele existente, cu producători şi distribuitori naţionali şi internaţionali. Oamenii de afaceri din Horeca, lanțuri de retail, distribuitori, reprezentanți ai magazinelor cu comerț specific, arhitecți și designeri nu s-au lăsat așteptați. Au putut vedea, testa și negocia achiziții pe câteva segmente importante: echipamente specifice, dotări, mobilier și accesorii pentru structurile de primire, unitățile de alimentație publică, catering, fast-food; produse, echipamente și accesorii pentru întreținerea curățeniei și igienei pentru hoteluri și restaurante; sisteme de siguranță, securitate și echipamente electronice pentru structurile de primire și unitățile de alimentație publică. Nu au lipsit propunerile pentru amenajările interioare și exterioare ale acestor unități (mobilier, decorațiuni, finisaje și accesorii etc.), estetica, siguranța și eficiența proprietăților operate fiind tot mai importante pentru a desfășura o activitate profitabilă. Am remarcat chiar prezența unor expozanți specializați în montajul de pardoseli, precum Glamour Floors, care are în portofoliul de lucrări numeroase hoteluri și pensiuni.

Au fost prezentate, desigur, echipamentele profesionale recent apărute (de pregătire, servire și depozitarea  a preparatelor culinare și a băuturilor; de producere, direct în unitate, a apei plate și a celei carbogazoase; de asigurare a igienei şi curăţeniei; de întreţinere a reţelelor electrice şi de încălzire a acestor incinte ș.a.m.d.). Manifestările conexe desfășurate la această ediție a târgului au fost fie ateliere culinare și demonstrații (unele avangardiste), fie conferințe de interes adresate specialiștilor, sau programe educaționale susținute de traineri profesioniști. O prezență importantă la Târgul de Turism (care a reunit nu mai puțin de 330 de companii) a fost cea a stațiunilor și hotelurilor balneare, reprezentate de Organizația Patronală a Turismului Balnear din România, domeniu în care se investește continuu în ultimii ani și păstrează în continuare un potențial important de dezvoltare, cu noi construcții și facilități. În acest sens, a fost organizat și un seminar cu titlul „Parteneriat public-privat pentru dezvoltarea turismului balnear românesc”, organizat de OPTBR, unde au fost discutate și aspecte legate de investiții în bazele de sănătate și tratament.

Universitatea de Arhitectură și Urbanism Ion Mincu din București a susținut de asemenea o expoziție proprie, denumită Expoziția Proiectelor de Hotel, a studenților arhitecți din anul IV de studiu.

În privința preferințelor cititorilor, investitori în Horeca sau în alt domeniu, pe lângă soluțiile clasice de pardoseli din lemn sau mochetă, am remarcat un interes deosebit pentru pardoseli elastice și turnate pentru spații specializate, cu proprietăți caracteristice diverselor domenii (bucătării profesionale, spații umede, cabinete medicale, săli de sport) sau chiar pentru spații rezidențiale cu cerințe obișnuite, dar pentru care sunt căutate pardoseli personalizate, care să iasă din tipare. Remarcăm faptul că beneficiarii încep să înțeleagă complexitatea conceptului de pardoseală, la care stratul final este doar una dintre componente, cea vizibilă. Pentru asigurarea confortului, este nevoie însă de mult mai mult, iar hotelierii iau contact continuu cu oaspeți care au așteptări tot mai mari de la o unitate de cazare. Nu rareori, hotelurile devin repere, surse de inspirație în privința confortului, a facilităților pe care trebuie să le asigure o locuință modernă. În plus, o unitate realizată cu materiale de top inspiră încredere, permite relaxarea, crește standardele industriei Horeca.

Din perspectiva revistei noastre, putem afirma că ne-am atins scopul: am promovat calitatea materialelor și execuției, noile tehnologii de realizare a unor construcții eficiente energetic, profesionalismul în abordarea oricărui tip de lucrare, oricare ar fi destinația clădirii.  

Sisteme profesionale pentru pardoseli