Deko
Bife Sim 2018

ULTIMELE STIRI

Elis Pavaje incepe productia in cea de-a treia fabrica, din nordul Moldovei

Bucuresti 20.09.2017. Elis Pavaje demareaza productia la Sec...

Tendințele în mobilă, în lumina reflectoarelor BIFE-SIM 2017

BIFE – SIM, cel mai mare târg internațional de mobilă, ...

BIFE-SIM 2017 vă invită să descoperiți fascinanta lume a mobilei!

BIFE – SIM, cel mai mare târg internațional de mobilă...

ELIS PAVAJE LANSEAZA NOI PRODUSE PENTRU GRADINA

Elis Pavaje a lansat pe piața românească o serie de produ...

Elis Pavaje:lansarea la Stoenești a celui mai mare showroom de pavele, la implinirea a 10 ani

Elis Pavaje a deschis joi, 8 iunie 2017, la Fabrica Stoeneș...

Creștere Bosch cu două cifre la vânzările de scule electrice

Departamentul ”Tehnologie pentru Constructii si Energie”...

Majorare cu 11.7% a cifrei de afaceri pentru compania ELIS PAVAJE in 2016

Bucuresti, 20.02.2017. Compania Elis Pavaje si-a intarit in ...











Romhotel: interes doar pentru soluții profesionale

Pardoseli » Evenimente | 19 decembrie 2017

 

În perioada 16 – 19 noiembrie, revista noastră a participat la cea de-a XXV-a ediție a expoziției de echipamente, mobilier și dotări pentru hoteluri, restaurante, baruri și catering - Romhotel 2017. În pavilioanele C5, C6 și G7 și-au prezentat ofertele peste 80 de companii din domeniu, au fost organizate evenimente gastronomice cu chefi renumiți și demonstrații cu produse și echipamente Horeca, au fost organizate prezentări și seminarii. Alături de aceștia, revista noastră a participat la manifestări, pentru a primi numeroșii vizitatori, atât public specializat din domeniu, top mangement și investitori, cât și amatori de oferte la Târgul de Turism al României, organizat în paralel. Toți au putut afla noutăți din domeniul pardoselilor, reflectate ultima ediție a revistei, interesul față de acestea fiind ridicat, din motive pe care le vom detalia în continuare.

 

Investiții în zona ”hard”

Interesul pentru pardoseli este evident la acest târg, participanții fiind preocupați de tot ceea ce înseamnă un hotel, pensiune, centru wellness sau unitate de alimentație publică, începând cu proiectarea și construcția propriu-zisă. Prin tradiție, evenimentul găzduiește furnizori de soluții pentru cleaning și întreținere, de la detergenți la aspiratoare. Designul interior este de asemenea reprezentat, prin intermediul furnizorilor de mobilier, decorațiuni și textile, dar și de soluții pentru pardoseli, precum Glamour Floors. Una dintre tendințe este de a se crea parteneriate între diverși actori de pe piața, care lucrează împreună la anumite proiecte sau se recomandă unul pe altul în virtutea experienței și calității prduselor. Astfel, succesul proiectului este garantat, problemele apar mult mai rar, iar lucrul în echipă își dovedește încă o dată eficiența.

Prezența noastră la târguri aduce, desigur, notorietate revistei, dar adevăratul avantaj este faptul că răspunde unei nevoi acute a pieței: investitorii se orientează vizibil spre materialele de calitate, își doresc punerea în operă în manieră profesională și se raportează la branduri reprezentative, respectiv la asociații profesionale care dispun de know-how. În plus, se știe că un material de calitate medie, montat de profesioniști, rezolvă în mod acceptabil funcțiunea lucrării, dar unul premium pus în operă de un neprofesionist devine de cele foarte multe ori un eșec.

La Romhotel, am avut ocazia (și bucuria) să vorbim cu mulți hotelieri și persoane care au rol decizional în domeniul Horeca, numărul mare de reviste distribuite fiind pentru noi un barometru al interesului crescut pentru informația specializată. Însă cu adevărat încurajator este faptul că numeroși investitori au venit la târg să se informeze înainte de a demara lucrările, unii chiar înainte de stadiul de proiectare. Dacă, în urmă cu câțiva ani, oricine dispunea de un capital oarecare se lansa pe această piață, chiar dacă nu avea o experiență minimă, interlocutorii noștri de acum se dovedesc mai bine informați și mai responsabili sub aspect financiar. Am remarcat o tendință de creștere a investițiilor în zone precum Maramureș, centrul țării (Ținutul Secuiesc), Banat, Delta Dunării. Acești investitori au fost interesați de materiale potrivite începutului de investiție, din zona ”hard” (soluții de hidroizolare, pardoseli specializate sau pentru spații umede, respectiv mentenanță pentru locațiile deja funcționale), înainte de a începe achizițiile de echipamente specifice industriei. În egală măsură, sunt interesați de montajul profesional și de soluțiile ”la cheie” prin care să evite etapa de regie proprie, consumatoare nejustificată de timp și resurse diverse. Fără a mai interesa prea mult prețul, ne-au abordat cu întrebările cheie: ”Ce soluții ne recomandați și cine le pune în operă?”, eventual cu întrebări suplimentare despre experiența montatorului.

 

Rentabilitatea investiției

Această tendință se înscrie în cursul firesc al lucrurilor; calitatea mochetei unui hotel, al rășinilor din bucătărie sau parcare, al hidroizolațiilor sau profilelor de protecție pentru scări sunt de importanță majoră, influențând durata de viață a construcției, lucrările de renovare ulterioare, refacerea lucrărilor respective la intervale de timp mai mici sau mai mari. Beneficiarii nu sunt dispuși să mai arunce bani pe cilipiruri când știu (sau speră) că spațiul în cauză va fi utilizat în regim intens, pentru a avea o marjă de profit cât ai mare. Este o concepție sănătoasă, pentru că aceste costuri sunt considerate nu cheltuieli, ci investiții pe termen lung.

Dacă în trecut se spunea că investiția într-un hotel trebuie recuperată în 8 – 10 ani sau chiar mai mult, în acest moment este considerat profitabil un hotel care se amortizează în 6 - 7 ani sau chiar mai puțin, pentru hotelurile de business din marile orașe. Aceasta înseamnă uzură intensă și, dacă se pune problema vânzării (cine nu ar cumpăra o afacere cu asemenea rată de profit?), locația să arate impecabil tot timpul. Menționăm că este vorba în principiu despre situția de pe piețele hoteliere mature, nu din România, unde deseori nici măcar nu se vorbește despre recuperarea investiției... Lucrurile stau diferit la hotelurile de lanț, care se supun exigențelor de brand atât în privința standardelor, cât și a profiturilor.     

Așadar, în Horeca succesul înseamnă deseori rulaj, grad mare de ocupare pe tot timpul anului, disponibilitate continuă la capacitate maximă - fie ca e vorba de hotel, centru Spa sau restaurant. Acest deziderat exclude lucrări cu materiale sau montaj de slabă calitate; trebuie eliminate riscurile de a închide parțial locația pentru reparații (cauzate de infiltrații, de pildă), sau de a primi recenzii negative pentru că vizitatorul s-a împiedicat de o mochetă montată defectuos. Riscurile de health & safety pot însemna închiderea afacerii și dificultăți enorme de relansare, pentru că locațiile compromise rămân ani la rând în atenția clienților prin recenziile de pe internet. Putem vorbi aici de numeroase pericole, de la alunecare sau infestare cu diverși germeni patogeni la intoxicare cu substanțe organice volatile, alergii, stări de disconfort.

Unii specialiști din domeniul consultanței sunt de părere că trei sferturi dintre hotelurile din România, realizate până în urmă cu un deceniu, nu mai corespund standardelor de confort, siguranță și eficiență ale momentului și ar trebui regândite. Acestea fie sunt prea vechi și nu au fost renovate, fie au fost realizate greșit de la început, fără a ști clar ce destinație i se va da clădirii (un hotel trebuie proiectat riguros de la început, ținând cont inclusiv de clasificarea care i se va da), fie nu au beneficiat de materiale la calitatea cerută. Se poate vorbi de construcția unui hotel într-o manieră holistică, în care calitatea nu poate fi asigurată decât bazându-ne pe calitatea fiecărui element de construcție, finisaj sau instalație. În acest domeniu, așa cum știm, se aplică principiul conform căruia rezistența unui lanț este dată de cea mai slabă verigă a sa, care nu trebuie neapărat să fie extraordinară, dar măcar predictibilă.

Marile lanțuri au înțeles aceste adevăruri: turistul, fie el de business sau leisure, caută un grad de confort predictibil. El nu are în esență pretenții mari și va căuta în mod evident prețul optim, în marja proprie de confort. E uman să vrei sa obții un preț mai bun, chiar dacă îți permiți să plătești dublu. Există diverse studii pe teme de acest gen. Unele arată că brandurile sunt preferate pentru gradul de confort minim asigurat, sau pentru facilitățile obținute datorită fidelității, dar în același timp turiștii se orientează și după categoria hotelului (numărul de stele), care înseamnă aproximativ același lucru. Pe de altă parte, numărul de stele este considerat o modalitate învecită de a evalua un hotel, pentru că reflectă anumite facilități asigurate grosso modo, dar nu și gradul de confort sau satisfacție obținute. Oricare ar fi calitatea serviciilor asigurate, sau numărul de stele, sau ”steagul” sub care funcționează un hotel, eficiența se poate rezolva doar prin folosirea de materiale și produse de calitate, respectiv de serviciile asigurate.

 

Altfel nu se poate

Ne bucurăm că piața se îndreaptă spre ceea ce întâlnim în țările cu standarde înalte de viață și că se optează pentru calitate - există în documentațiile de licitație anumite expresii care condiționează ofertantul: ”produsul X sau altul de calitate echivalentă”. Vorbind de zona construcțiilor, nu sunt foarte multe branduri premium la nivel global, dar ele acoperă peste jumătate din consum, ceea ce este un semnal încurajator. Acestea au standarde similare de calitate sub care nu coboară, deoarece pierderea de imagine nu se poate justifica printr-un câștig efemer. Brandurile respective au educat practic piața românească din ultimele două decenii prin puterea exemplelor, adică a referințelor. Timid la început, apoi din ce în ce mai curajos, pe măsură ce beneficiarii s-au convins de avantajele unor produse bune, de multe ori după ce au fost victimele unor „țepe”. Trendul de a căuta brandurile relevante este ireversibil, pentru că produsele de calitate slabă, chiar dacă sunt indicate de beneficiar datorită prețurilor mai mici, nu mai sunt acceptate de montatori și constructori; nici aceștia nu mai sunt dispuși să își riște liniștea și referințele pentru un produs slab, care îl poate compromite ca specialist.

Domeniul Horeca, la rândul lui, are nevoie diverse pe segmente de activitate: există exigențe specifice pentru balnear (România are peste jumătate din apele termale și balneare ale Europei!), pentru pardoselile unui hotel de litoral, deltă sau de schi, pentru terasele de la munte sau cele din centrul unui mare oraș poluat. Aceasta înseamnă deci produse specializate, cu eficiență maximă pentru o solicitare personalizată. Discutând cu reprezentanții organizației patronale din turismul balnear, asociație căreia avem onoarea să-i fim partener media, constatăm că salinitatea, apele termale, saunele etc. distrug în timp orice finisaj. Preferința pentru materiale premium nu mai este o opiune, ci o obligație - altfel nu se poate.

Aducând laolaltă materialele de calitate, montatorii profesioniști și beneficiarii de pe această piață, scopul revistei la acest eveniment a fost atins. Și nu doar la acest eveniment. Reacțiile cititorilor la fiecare ediție care prezintă povești de succes ne motivează să continuăm.

Sisteme profesionale pentru pardoseli