Evenimentele specializate sunt o componentă esențială a activității noastre – și aceasta nu doar din perspectiva marketingului. Arată o concepție limitată să crezi că un trainig, un seminar, niște demonstrații practice sau o expoziție de profil au greutate și ne trezesc interesul doar pentru că promovează anumite produse sau activități. Un eveniment înseamnă mult mai multe: comunicare, împărtășirea unor experiențe, corectarea unor greșeli, o formă de solidarizare a unei branșe, în definitiv premizele unei concurențe loiale. Nu este o regulă, dar de multe ori este adevărat: la evenimente participă acei care vor să își cunoască cât mai bine domeniul în care activează, care vor să învețe și să se perfecționeze. Este un loc în care se întâlnesc cu alții asemenea lor, poate concurenți, dar cu care sunt dispuși să discute, chiar să colaboreze la un anumit nivel. Nu este exclus în branșa noastră ca cineva care nu are timp să preia un proiect să recomande pe un alt montator sau furnizor de materiale cu care nu are neapărat relații de prietenie. Este pur și simplu vorba de respect între cei care se știu ca profesioniști și oameni de bună credință.
Prin natura lucrurilor, atâta vreme cât statul nu oferă prea multe oportunități de formare și dezvoltare profesională, am fost nevoiți să facem cam totul cu resursele noastre, între noi, cei din mediul antreprenorial. În aceste training-uri sunt formați tinerii, tot aici profesioniștii se pun la punct cu ultimele informații despre noile tehnici și tehnologii sau își lămuresc unele carențe în pregătirea profesională, își procură cele mai bune materiale și echipamente, își manifestă dorințele și, uneori, nemulțumirile. Relațiile în această industrie sunt bazate pe realități economice și valori personale – ceea ce nu este neapărat bine; poate ar fi fost de preferat să avem și niște instituții care să ne îndrume și să ne ajute, dar… aceasta a fost situația. Am fi avut și niște forme de recunoaștere și acreditare a meseriilor noastre pe plan național sau local, așa cum se întâmplă în țările dezvoltate… dar să nu visăm prea mult.
Acum știm că un seminar organizat de un producător anume înseamnă timp petrecut cu folos, în care se învață lucruri concrete, cu valoare practică, de la profesioniști adevărați. Ceea ce se și întâmplă concret de câteva luni. Evenimentele încep să reapară, unul după altul, în număr cât mai mare pe viitor, sperăm. Mai mult, am avut în primăvară o expoziție de interes, cu miză națională, pentru domeniul construcțiilor, vom avea una și în toamnă. E un semn bun că reușim să trecem cumva peste consecințele pandemiei și că ne adaptăm la noile realități economice, care au la origine evenimentele din estul Europei. Situația nu este nici pe departe stabilizată și ne vor aștepta, probabil, noi provocări. Dar piața se mișcă, iar segmentul premium, care ne interesează pe noi, nu se lasă descurajat. Pardoseli se montează și se aplică nu doar în domeniul rezidențial, ci și în industrie, imobile de birouri, spații medicale și educaționale. Multe dintre ele la cel mai înalt nivel de calitate, astfel că ne putem mândri cu lucrări de referință consistente.