Ca la fiecare ediție din ultimii ani, am participat și în 2020 cu revista noastră la expoziția internațională de echipamente, mobilier și dotări pentru hoteluri și restaurante, Romhotel. Este ocazia perfectă pentru a ne întâlni cu cei mai de seamă reprezentanți ai pieței Horeca, aici primind vizita a numeroși operatori din domeniu, proprietari, investitori, manageri, bucătari profesioniști care sunt interesați direct, în mare măsură, de calitatea pardoselilor unui spațiu dedicat, supus unor reguli și normative stricte.
Timp de patru zile, între 20 și 23 februarie, în Pavilionul B1 al Centrului Expozițional Romexpo vizitatorii specialiști au găsit soluții și tehnologii de ultimă generație pentru afacerile din domeniul Horeca, aflând care sunt tendințele anului în materie de amenajare, reamenajare și dotare a locațiilor pe care le dețin. O participare importantă a venit din zona de design/mobilier, iar interesul vizitatorilor pe acest segment ne-a fost confirmat și de numărul mare de reviste distribuite, oferite gratuit participanților.
Evenimentul a fost cu atât mai interesant pentru noi, deoarece în paralel, în Pavilionul alăturat, s-a desfășurat ediția de primăvară a Târgului de Turism al României, care a avut, conform organizatorilor, un număr de 19.000 de vizitatori. Aici au participat, ca expozanți, și numeroși reprezentanți ai unor hoteluri din domeniul balnear sau de leisure, dar și ai altor tipuri de unități Horeca ce au pregătit pachete turistice pentru acest an (Spa, turism culinar, cultural etc).
Profesioniștii din gastronomie, „chefii”, au fost prezenți și în cadrul demonstrațiilor culinare, unele dintre ele avangardiste, care au fost atracția evenimentului. Aceste demonstrații au aparținut unor școli de bucătari și barista, tot mai active în cadrul evenimentelor de profil.
Din experiență, noi știm că aceștia se numără printre cititorii revistei, deoarece au interesul direct de a beneficia de o pardoseală rezistentă, sigură, simplu de igienizat.
Alte activități conexe am urmărit în cadrul Târgului de Turism al României; conferințele au avut ca teme dezvoltarea turismului pe diverse nișe, precum turismul balnear („Infuzia de business” – eveniment organizat de asociația patronală din domeniu), sau impactul pe care îl are fenomenul „social media” în turism.
Întrucât în turism orice detaliu este important pentru a obține o recție favorabilă pe rețelele de socializare, designul, siguranța și igiena sunt aspecte deseori menționate în expunerile de la aceste manifestări. Investițiile în proprietăți pe zona de finisaje sunt în continuare avantaje competitive pentru piața Horeca, o modalitate de diferențiere și de atragere a clienților, care își doresc atât confortul și familiaritatea locațiilor, cât și trăirea unor experiențe unice. Inclusiv în ofertele agențiilor de turism se poate observa că impactul vizual al amenajărilor interioare și exterioare ale hotelurilor, restaurantelor, barurilor, cluburilor sau piscinelor rămâne extrem de important.
Interesul cititorilor la acest târg este îndreptat așadar în bună măsură către soluții pentru spații din domeniul alimentației publice, atât pentru zona de bucătărie (pardoseli elastice sau turnate), cât și pentru zona de servire – aici se poate veni și cu finisaje din lemn, piatră, pardoseli textile, soluții inovatoare (noi materiale).
Dat fiind traficul intens, sunt căutate soluțiile cele mai performante, care să aducă și un plus estetic, o personalizare cât mai accentuată.
Rolul arhitecților și designerilor în acest domeniu este decisiv. În plus, așa cum tendința în prezent este alimentația naturală, și în domeniul materialelor de construcție și finisaje sunt căutate variantele Eco, fără emisii de substanțe organice volatile.
Întrucât paginile revistei noastre sunt dedicate deseori acestor subiecte, am avut ce arăta și discuta cu cei veniți la standul nostru. Ceea ce se mai poate accentua aici este importanța investiției într-o pardoseală cu durată lungă de viață; astfel, operatorii Horeca nu sunt nevoiți să își întrerupă activitatea pentru repararea unei pardoseli de proastă calitate și își pot igieniza suprafețele fără teama că acestea vor ceda la agenți chimici sau termici.